علم اطلاعات و دانش شناسی(کتابداری و اطلاع رسانی)

با سلام.اینجانب مجتبی مخبری دانشجوی کارشناسی کتابداری و اطلاع رسانی دانشگاه تهران، ورودی 1389 هستم و در راستای اطلاع رسانی به جامعه کتایداری و اخبار و فعالیت های مربوط به این حوزه تمام تلاش خود را انجام میدهم تا جامعه کتابداری و فعالیت های گسترده آن را به همگان بشناسانم. دوستان هم درباره وبلاگ و مطالبش اگر نظر بدهند بسیار ممنون میشوم. با تشکر

کارگاه فوری مخصوص دانشجویان علم سنجی‎
ساعت ۱٠:۱۱ ‎ب.ظ روز ۱۳٩۱/٩/٢۸  کلمات کلیدی: کارگاه جامعه شناسی علم ، استاد سید محمد علی توکل کوثری ، کارگاه برای دانشجویان علم سنجی ، آزمایشگاه کتابداری دانشگاه تهران
با سلام
بنا به درخواست دانشجویان رشته علم سنجی دانشگاه ها
کارگاه آموزشی جامعه شناسی علم برگزار می گردد
با توجه به فوریت، کارگاه در روز پنج شنبه مورخ 30 آذرماه تشکیل خواهد شد
مدرس: سید محمد علی توکل کوثری( عضو هیئت علمی دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران)
 
با تشکر
 
سعیده سعادتیان

 
مخترع بارکد درگذشت + عکس
ساعت ٩:٤٩ ‎ب.ظ روز ۱۳٩۱/٩/٢۸  کلمات کلیدی: درگذشت مخترع بارکد ، مخترع بارکد ، ایتنا

مخترع بارکد در سن 91 سالگی درگذشت.برای مشاهده مطلب و عکس مخترع اینجا کلیک کنید.

 

با تشکر سپیده نقوی الحسینی


 
واکنش دکتر حری و دکتر رضایی شریف آبادی به اظهارات خسروی در شبکه 4 سیما
ساعت ٩:٢٩ ‎ب.ظ روز ۱۳٩۱/٩/٢۸  کلمات کلیدی: دکتر عباس حری ، دکتر سعید رصایی شریف آبادی ، مناظره آقای فریبرز خسروی ، برنامه کارنامه شبکه 4 سیما
واکنش آقای شریف‌آبادی به مناظره دیشب، مورخ 27/09/1391
دبیر انجمن کتابداری و اطلاع رسانی ایران:دیدگاه های آقای خسروی، نظر انجمن کتابداری نیستدبیر انجمن کتابداری و اطلاع رسانی کشور، اظهارت فریبرز خسروی در برنامه تلویزیونی کارنامه را صرفاً در برگیرنده نظرات شخصی او و نه تمام اعضای انجمن کتابداری ایران دانست.
به گزارش روابط عمومی نهاد کتابخانه های عمومی کشور، دکتر سعید رضایی شریف آبادی، دبیر انجمن کتابداری و اطلاع رسانی ایران، اظهارات فریبرز خسروی در برنامه چهارشنبه شب کارنامه که از شبکه چهارم سیما پخش شد را دیدگاه های شخصی او دانست و نظرات ایشان را نشانگر همسو بودن آنها با دیدگاه های انجمن کتابداری و اطلاع رسانی ندانست.
رضایی در ادامه افزود:‌ آقای دکتر خسروی علی رغم سوابق علمی متعدد،‌ تنها یکی از 4000 عضو انجمن کتابداری ایران می باشد و نظرات ایشان صرفاً در برگیرنده دیدگاه های شخصی ایشان می باشد.
دبیر انجمن کتابداری و اطلاع رسانی کشور در خاتمه خاطرنشان کرد:‌ من به عنوان دبیر انجمن کتابداری و اطلاع رسانی از دبیرکل محترم نهاد کتابخانه های عمومی کشور تقاضا می کنم با حضور در فضای رسانه ای پاسخگوی مطالبات کتابداران باشند.
 
دکتر عباس حری استاد دانشکده  کتابداری و اطلاع‌رسانی؛ایجاد رغبت به مطالعه نشان دهنده فداکاری نهاد کتابخانه‌ها استدکتر عباس حری گفت: اگر کتابخانه ها خودشان کمر همت می بندند و مردم را به مطالعه ترغیب می کنند، فداکاری کرده اند و خدمتی افزون بر وظایفشان انجام داده‌اند. بنابراین عملی که در این زمینه انجام می شود،‌ اقدامی بسیار پسندیده است.
 
 
دکتر عباس حری، استاد ممتاز کتابداری و اطلاع‌رسانی درباره انتقادات مطرح شده نسبت به مسابقات کتابخوانی که نهاد کتابخانه ها با هدف ترویج فرهنگ مطالعه مفید برگزار می کند گفت: ما از هر طریقی که بتوانیم افراد را به مطالعه ترغیب کنیم کار پسندیده ای است. اقداماتی که در این خصوص انجام می شود مفید هستند .


وی ادامه داد: من اعتقاد دارم بیش از مراجعه به کتابخانه یک عامل دیگر باید برانگیزاننده باشد و آن نظام آموزشی است. یعنی اینطور نباشد که کتابخانه ها بخواهند به تنهایی تمام رغبت ها را ایجاد کنند و بعد آن رغبت ها را پاسخگو باشند. ایجاد رغبت و ایجاد نیاز اطلاعاتی باید در بیرون از کتابخانه حاصل شود یعنی توسط مراکز آموزشی.


استاد دانشگاه تهران افزود: آنجایی که تشنگی به وجود می آورند،‌ نهاد های آموزشی هستند و کتابخانه ها رفع تشنگی می کنند. حالا اگر کتابخانه ها خودشان کمر همت را ببندند، فداکاری کرده اند و خدمتی افزون بر وظایفشان انجام داده اند. بنابراین عملی که در این زمینه انجام می شود،‌ اقدامی بسیار پسندیده است.


دکتر حری درباره اهمیتی که فعالیت های نهاد کتابخانه ها در زمینه برگزاری مسابقات کتابخوانی و... دارد اظهار داشت: اما کتابخانه ها می توانند پیوسته این توصیه‌ها را مطرح بکنند. خلاصه بگویم که این فعالیت ها امور بسیار پسندیده و مبارکی است که می تواند در افزایش رغبت به مطالعه تاثیر گذار باشد.
استاد دانشگاه تهران در پایان با انتقاد از سخنانی که در برنامه تلویزیونی کارنامه بر علیه ساختار اداری نهاد کتابخانه ها مطرح شد گفت: باید دید ادعاهای مطرح شده اگر واقعیت است، مصادیق آن چیست؟ اگر ما معتقد هستیم کتابخانه عمومی جایی است که می تواند به نیاز همگان پاسخ بدهد آن زمان دیگر نمی توانیم بحث پادگانی بودن را مطرح کنیم. مایلم بدانم کسانی که چنین نسبتی را به نهاد کتابخانه های عمومی کشور می دهند، آیا مصادیقی از آن دارند؟
 
لینک های خبر ها را نیز از اینجا و اینجا ببینید.
 
با تشکر مریم ویسی


 
سخنرانی دکتر حری در پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات
ساعت ٩:۱٧ ‎ب.ظ روز ۱۳٩۱/٩/٢۸  کلمات کلیدی: دکتر حری ، پژوهشگاه علوم و فناوری ، ایران داک ، irandocacir

به نام خدا

با سلام و عرض احترام، به آگاهی می‌رساند سی و چهارمین  سخنرانی پژوهشگاه علوم و فنّاوری اطلاعات ایران، با عنوان: « اخلاق پژوهش و نگارش» با سخنرانی جناب آقای دکتر عباس حــرّی، استاد دانشگاه تهران، روز چهارشنبه 06/10/1391رأس ساعت 14، در تالار اجتماعات پژوهشگاه علوم و فنّاوری اطلاعات ایران به نشانی:تهران، خیابان انقلاب، تقاطع فلسطین، ضلع جنوب شرقی،پلاک 1090 طبقه ششم برگزار می‌شود.

این سخنرانی به طور زنده و از طریق اینترنت نیز به نشانی http://irandoc.ac.ir/spresentation/live.html برای همة کاربران قابل دسترس خواهد بود و کاربران می‌توانند در طی سخنرانی، پرسشهای خود را از طریق رایانامةscirel@irandoc.ac.irمطرح نمایند.

از علاقه مندان تقاضا می‌شود در صورت تمایل به شرکت در سخنرانی، به نشانی http://irandoc.ac.ir/forms/register.aspx مراجعه فرمایند.

با تشکر

مژگان التماسی


 
معرفی کتاب
ساعت ٩:٥٥ ‎ق.ظ روز ۱۳٩۱/٩/٢٥  کلمات کلیدی: ارزش ها و جذابیت های کتابداری ، رحمت الله فتاحی ، معرفی کتاب

ارزش ها و جذابیت های کتابداری

نویسنده: 

رحمت ا... فتاحی

ارزشها و جذابیتهای کتابداری و اطلاع رسانی: بازشناسی مبانی ارزشی کتاب، کتابخانه و کتابداری. رحمت ا... فتاحی. تهران: نشر کتابدار، انجمن کتابداری و اطلاع رسانی ایران، ۱۳۸۸. ۹۳ ص.

 کتاب حاضر درصدد پاسخ به دغدغه ها و پرسش هایی است که درباره ی جایگاه و جذابیت های حرفه ی کتابداری در جامعه مطرح است. این کتاب به کتابداران کمک می کند آگاهی و بینشی درست و واقع بینانه نسبت به حرفه و تخصص خود داشته باشند. افزون بر آن غیرکتابداران نیز می تواند با شناخت بیشتر از کتابخانه ها به عنوان یک نهاد فرهنگی و اطلاع رسان که بستر ساز دسترسی آنها به اطلاعات است حضوری فعال تر در کتابخانه ها و تعامل بیشتر با کتابداران داشته باشند. نویسنده موضوع های زیر را در ارتباط با کتاب، کتابداری و کتابخانه ها مورد توجه قرار داده است:
مفهوم، گستره و تحولات عصر جدید، بعد فلسفی، بعد تاریخی، بعد اجتماعی، بعد علمی و آموزشی، بعد تخصصی، بعد اقتصادی و اجتماعی، بعد اخلاقی و روانی و ارزش های هر یک از  انواع کتابخانه ها.

معرفی از معصومه خیری


 
بازدید دانشجویان کتابداری دانشگاه تهران از بزرگترین نمایشگاه دائمی دنیا
ساعت ٩:٢٤ ‎ب.ظ روز ۱۳٩۱/٩/٢٤  کلمات کلیدی: بازدید از باغ کتاب تهران ، بازدید دانشجویان دانشگاه تهران از باغ کتاب تهران ، باغ کتاب تران

صبح روز دوشنبه مورخ 20/09/1391 دانشجویان کتابداری و اطلاع رسانی دانشگاه تهران از بزرگترین نمایشگاه دائمی دنیا بازدیدکردند.

در این بازدید که جناب آقای دکتر غلامرضا فدایی، استاد و مدیر گروه کتابداری و اطلاع رسانی دانشگاه تهران، جناب آقای دکتر وصفی، سرکار خانم دکتر فریبا افکاری و سرکار خانم دکتر مریم ناخدا حضور داشتند، جمعی از دانشجویان کارشناسی و کارشناسی ارشد دانشگاه تهران از پروژه باغ کتاب تهران که در حال حاضر بزرگترین نمایشگاه دائمی دنیا به حساب می آید و در حال تکامل است، بازدیدکردند.

در بدو ورود جلسه با خوش آمد گویی جناب آقای  اشعری به دانشجویان و اساتید شروع شد. در ادامه ایشان به توضیح در مورد پروژه باغ کتاب پرداختند.

ایشان فرمودند: یکی از اهداف پروژه باغ کتاب که از سال 1383 طرح آن با رئیس جمهور در میان گذاشته شده بوده است، دسترسی به تمام کتابهایی بوده است که در تاریخ نشر ایران منتشر شده است.

به گفته ایشان این نمایشگاه بزرگترین نمایشگاه دائمی دنیا به مساحت 65000 متر مربع در سال آینده امید میرود که به بهره برداری برسد.

در ادامه ایشان با پخش کلیپی فضای بیرونی و درونی باغ کتاب را که به صورت مجازی طراحی شده بود به نمایش گذاشتند. ایشان در ادامه افزودند این ساختمان دارای 2 طبقه است که هنوز در حال ساخت و ساز و تکامل است. ایشان افزودند که اطراف پروژه باغ کتاب را به مساحت 2.5 هکتار دریاچه فرا گرفته است که فضای اطراف را بسیار زیبا و دلنشین کرده است.

ایشان ادامه صحبت های خود را به آقای حبیبی سپردند تا بیشتر در مورد اهداف و ویژگی های این پروژه عظیم توضیح دهند.

آقای حبیبی در ادامه فرمودند: این باغ بزرگترین مجموعه دنیا با محتوا و موضوع کتاب است. ایشان از لحاظ دائمی بودن، این نمایشگاه را منحصر به فرد دانستند.

ایشان فرآیند های کتابخوانی را که قرار است در آینده و در این باغ به مرحله اجرا درآیند را به چهار بخش تقسیم کرد:

  1. تولید؛ شامل کارگاه ها و دوره های آموزشی. ایشان با نمایش آماری که در سال های اخیر منتشر شده بود ایران را با 65000 هزار جلد تولید کتاب در سال 1390 از کشورهای پیشرو در زمینه تولید کتاب و فعالیت های کتابخوانی دانستند، هرچند که این آمار با کشور آمریکا که در این رتبه بندی در جایگاه بالایی قرار داشت قابل مقایسه نبود اما از لحاظ مقایسه با سال های پیش آمار چشمگیری برای ایران به حساب می آمد.
  2. اطلاع رسانی؛ شامل طراحی و اجرای شبکه های کتاب، همکاری در تاسیس شبکه رادیویی
    کتاب، ایجاد درگاه(پورتال) باغ کتاب و مراکز مشاوره حضوری و اینترنتی
  3. توزیع؛ ایشان با تاکید بر گسترش بازگانی خارجی امیدواری خود را ابراز کردند و
    فرمودند، انشاالله با راه اندازی این پروژه بازرگانی کتاب ایران نیز رونق خواهد
    گرفت و ایران از این نظر در وضعیت خوبی قرار میگیرد.
  4. مصرف؛ شامل برگزاری مسابقات و باشگاه های کتابخوانی، ایجاد کلوپ های مطالعاتی، فیلم، تئاتر و ...

ایشان در ادامه توضیحاتشان به توضیح این که چرا باغ کتاب به وجود آمد پرداختند و کاربردهای آینده باغ کتاب را برشمردند:


  1. اصلاح کمبودها و نقص های نمایشگاه بین المللی کتاب تهران. ایشان در توضیح این مورد فرمودند: نمایشگاه بین المللی کتاب تهران دارای چینش بر اساس نام ناشران است، اما در باغ کتاب تهران قرار است که ترتیب غرفه ها به صورت موضوعی در شانزده موضوع متفاوت باشد که باعث دسترسی بهتر مراجعان به
    منبع مورد نظر خود میشود، ایشان افزودند که در این راستا برای دسترسی مراجعان به آنچه مد نظرشان است مشاورانی نیز در نظر گرفته شده است که به آنها کمک میکنند.

  2. افزایش چشمگیر عرصه عمومی تعامل مدنی مردم با کتاب و فرهنگ

  3. ایفای نقش به عنوان هماهنگ کننده کتاب، ناشر، فرآیند نشر و مذاکرات آنها

  4. ترویج نوآوری ها و فن آوری های مطالعه کتاب، همچون فن آوری های تبلت و ...

  5. ایجاد استانداردهای نشر

  6. دسترسی مخاطبان بین المللی به منابع اسلام و ایران به زبان فارسی

و ....                       

ایشان با طرح این سوال که اصولا چرا و به کدام دلیل مردم به باغ کتاب تهران بیایند، اینگونه اعلام کردند که: با ورود به باغ کتاب مردم


  1. به بیشترین منابع کتابی تولید شده در ایران (از اولین چاپ  تا کنون) و بیشترین منابع اصلی به زبان های دیگر دسترسی خواهند داشت،

  2. به آخرین فناوری ها و ابزار های کتابخوانی دسترسی خواند داشت،

  3. بزرگترین مجموعه فعالیت های آموزشی به مساحت 8 هزار متر مربع و اختصاص این فضا به بخش کودک و نوجوان در این مجموعه قرار دارد که مردم میتوانند از آن به نحو احسن استفاده کنند،

  4. دسترسی به بازار محصولات فرهنگی دیگر، از جمله لوازم التحریر، سی دی و ...

  5. کارکر تفرجگاهی باغ کتاب باعث میشود که حتی اگر کسی نخواهد به نمایشگاه برود و از امکانات آن استفاده کند، برای تفریح به آنجا خواهد آمد،

در ادامه آقای حبیبی اظهار امیدواری کردند که اگر با مشکلات مالی مواجه نشوند، پروژه باغ کتاب در سال 1392 به مرحله بهره برداری خواهد رسید.آقای لشکری نیز در ادامه توضیحات همکارشان افزودند که بخشی از فضای داخلی باغ کتاب به حراج نسخ خطی اختصاص خواهد داشت.

پایان جلسه نیز به پرسش و پاسخ دانشجویان و اساتید و آقای لشکری  حبیبی اختصاص داشت.
آقای اشعری در پاسخ به این سوال که " آیا باغ کتاب این زمینه را دارد که در
آینده فارغ التحصیلان رشته کتابداری و اطلاع رسانی امیدوار به فعالیت در باغ کتاب
باشند یه نه؟"، فرمودند:

به دلیل اینکه پروژه باغ کتاب بسیار عظیم است، ما در بخش های مختلف از متخصصان همان حوزه استفاده خواهیم کرد، بنابراین کتابداران هم در این فضای بسیار بزرگ، نقش مهمی خواهند داشت. ایشان به نکته بسیار مهم و اساسی اشاره کردند و فرمودند: بر خلاف دیگر ادارات کشور که فرد بعد از استخدام دوره های آموزشی مرتبط با کارش را میبیند و برای آن کار تربیت میشود، باغ کتاب در این مرحله تغییری اساسی ایجاد کرده است و آن هم این است که فرد برای استخدام و ورود به باغ کتاب و فعالیت در آن ابتدا آموزش هایی را میبیند و در صورتی که از فیلتر های مورد نظر ما عبور کند موفق به استخدام میگردد و در این صورت است که افراد دارای صلاحیت وارد این فضا میشوند و افرادی که صلاحیت آن را ندارند از همان ابتدا از این عرصه کنار میروند.

در پایان سرکار خانم دکتر فریبا افکاری، استاد نسخ خطی دانشگاه تهران با ارائه پیشنهادهایی به آقای اشعری جلسه را به پایان رسانیدند. پیشنهادات ایشان بدین صورت بود:


  1. ایجاد فضایی برای نشان دادن پیشینه تاریخی و سیر تکاملی کتاب

  2. ارائه چینش کتابها در دوره های مختلف و به خصوص از تاسیس دارالفنون تا کنون

  3. ایجاد بخشی به منظور ارائه مراحل کتابسازی ایرانی به منظور آشنایی مراجعان بین المللی با فرهنگ کتابسازی ایرانی

جناب آقای اشعری پیشنهادات ایشان را حائز اهمیت دانستند و فرمودند که برای مورد اول که ذکر کردید تدابیری اندیشیده شده است و بخشی را نیز به آنچه فرمودید اختصاص داده ایم.

در پایان جلسه دانشجویان و اساتید دانشگاه تهران برای بازدید از فضای داخلی پروژه باغ کتاب سالن همایش را به سمت بخش های اصلی آن ترک گفتند.

گزارش از دانشجویان کارشناسی دانشگاه تهران، ورودی 89


 
پنجمین همایش ملی انجمنهای علمی دانشجویی کتابداری و اطلاع رسانی (ادکا) برگذار شد
ساعت ٤:٠٠ ‎ب.ظ روز ۱۳٩۱/٩/٢٤  کلمات کلیدی: همایش کتابداری، بازار کار و کارآفرینی ، همایش سراسری ادکا ، اعتراض به حذف پست کتابدار از مدارس

پنجمین همایش ملی انجمنهای علمی دانشجویی کتابداری و اطلاع رسانی (ادکا) در تاریخ 22/09/1391 در تالار کوثر دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی دانشگاه تهران به میزبانی این دانشگاه با موضوع بازار کار و کار آفرینی در کتابداری و اطلاع رسانیبرگذار گردید.

در این همایش که از ساعت 9 صبح تا 18 برگذار شد، چهره های بزرگ کتابداری و اطلاع رسانی سراسر ایران حضور داشتند که از آن جمله میتوان به جناب آقای دکتر جعفر مهراد، چهره ماندگار کتابداری و اطلاع رسانی و عضو هیئت علمی دانشگاه شیراز و رئیس پایگاه استنادی علوم جهان اسلام(ISC) اشاره کرد. بزرگان دیگر نیز حاضر بودند که شایسته است نام آنها را نیز در این لیست آورد:  جناب آقای دکتر غلامرضا فدایی، استاد تمام و مدیرگروه دانشگاه تهران، جناب آقای دکتر حسن زاده، عضو هیئت علمی دانشگاه تربیت مدرس، جناب آقای دکتر رحمت ا... فتاحی، هیئت علمی دانشگاه فردوسی مشهد، جناب آقای دکتر سعید رضایی شریف آبادی، عضو هیئت علمی دانشگاه الزهرا ، جناب آقای دکتر نادر نقشینه، عضو هیئت علمی دانشگاه تهران و جمعی از بزرگان دیگر.

این همایش در سطح ملی برگذار گردید و از سطح علمی بسیار بالایی برخوردار بود .

متن گزارش همایش را از اینجا ببینید.

برای دیدن گزارش تصویری این همایش اینجا را کلیک کنید.

جالب توجه آنکه بخشی از این همایش و در مقابل در ورودی همایش میزی را برای امضا کردن اعتراض به حذف پست کتابدار از مدارس را قرار داده بودند و تندیسی را که متن آن نامه به وزیر آموزش و پرورش بود نیز قرار گرفته بود که 150 نفر از حاضران در همایش آن را امضا کردند و مخالفت خود را با این موضوع اعلام کردند. میتوانید گزارش این خبر را نیز از اینجا بخوانید.


 
نمایندگان انجمنهای دانشجویی کتابداری مسائل و چالش‌های خود را مطرح کردند
ساعت ۱:٤٠ ‎ق.ظ روز ۱۳٩۱/٩/۱٠  کلمات کلیدی: ادکا ، نشست هم اندیشی ادکا ، انجمن های علمی دانشجویی کتابداری و اطلاع رسانی

در صبح روز 4 شنبه، مورخ 08/10/1391 در محل برگذاری همایش های کتابخانه ملی نمایندگان انجمن های علمی دانشجویی کتابداری و اطلاع رسانی چالش ها و مشکلات پیش روی خود را مطرح کردند و درباره آنها هم اندیشی داشتند.

برای خواندن مطالب این هم اندیشی اینجا کلیک کنید.


 
اعضای هیأت مدیره ادکای ششم انتخاب شدند
ساعت ۱:٢٥ ‎ق.ظ روز ۱۳٩۱/٩/۱٠  کلمات کلیدی: اتحادیه انجمن های علمی دانشجویی ، ادکا ، انتخاب اعضای هیئت مدیره ادکا

عصر روز 4 شنبه مورخ: 08/10/1391 اعضای هیئت مدیره ادکا برای مدت 1 سال انتخاب شدند.

اتحادیه انجمن های علمی دانشجویی ایران (ادکا) با 11 رای موافق خانم ملیحه طاهری  را به عموان دبیر و نایب دبیر ایشان را با 5 رای موافق خانم فرزانه طالب حقیقی انتخاب کرد.

اعضای هیئت مدیره نیز به ترتیب زیر اعلام شدند:

  • زهره ابراهیمی
  • زهرا صادقی
  • زهرا ساروخانی
  • مجتبی مخبری
  • صالح ناظری
  • نجمه اسکندریان
  • الهه عرب
  • طاهره راثی

 
مناظره دکتر اسحاق صلاحی و دکتر سعید رضایی شریف آبادی در شبکه 4 سیما
ساعت ۱۱:٠٦ ‎ب.ظ روز ۱۳٩۱/٩/٩  کلمات کلیدی: اسحاق صلاحی ، سعید رضایی شریف آبادی ، برنامه زاویه شبکه 4 سیما ، مناظره دکتر اسحاق صلاحی و دکتر رضایی شریف آبادی

به گزارش خبرنگار مهر، مناظره اسحاق صلاحی رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی  ایران و سعید رضایی شریف آبادی رئیس انجمن کتابداری و اطلاع رسانی ایران با موضوع رشته کتابداری و راهکارهای توانمندسازی آن شب گذشته هشتم آبان در برنامه تلویزیونی  زاویه در شبکه چهار سیما برگزار شد.

 

لینک اصلی خبر را در اینجا دنبال نمایید.